Over ons

Paul

Paul de Preter was als jochie van 10 al bevangen door het zeilen en de droom ooit een eigen boot te bouwen en een wereldreis maken. Vanaf dat moment geen jaar meer zonder eigen boot. Van een Jolletje, OK-jol, Waarschip 730 naar de 1e kajuitcatamaran; de Iroquois MKII.

Een catamaran beviel erg goed en de jongensdroom werd in 1995 ingevuld met de bouw van de Double Twenty. Een Grainger G37 die in 2000 te water ging.

In 2003 heeft Paul Tri-Cat Sailing (opgezet door Leo Steggink) overgenomen. In samenwerking met de toenmalige schippers Jeroen Rombouts (Felix Azzuro), Martien Krijgsman (Maraq), Pepijn Abbink (Lucia Secreta) veel leuke mensen ontmoet op tochten in Nederland en Engeland. Vanaf 2007 waren vooral zonnige oorden in trek en is hij met de Double Twenty via de Kanaal Eilanden en Golf van Biscaje in Portugal en Canarische Eilanden terecht gekomen.

Eind 2008 is de Double Twenty verkocht en werd de Time-Out, een Venezia 42 (Fountain Pajot), de luxe aanwinst. Met enkele zeilmaten is de boot van St Lucia via de Azoren naar Nederland en Portugal gevaren. Weer een stukje van de wereldreis. Ondanks dat de Time-Out goed was ingericht voor warme oorden, bleef het toch kriebelen.

Wat zou het mooi zijn om nog 1 keer te bouwen en dan alle ervaringen en nieuwe ontwikkelingen toe te passen. ‘Maar alleen als het een combinatie is van het comfort van de Time-Out en (verbeterde) prestaties van de Double Twenty`.

Wat een uitdaging….enkele jaren niet varen!

Jolanda

Jolanda van der Veen heeft niet zo’n lang en spannend zeilverleden. Een ver familielid was ooit naar Canada geemigreerd en heeft 7 jaar over de zeeen gezworven. Tijdens de bezoeken aan Nederland was ze altijd even aan boord van Slowpoke; een Trintella 44.

De verhalen en ervaringen fascineerden haar. De droom van Jolanda is veel van de wereld zien.

In 2003 combineerde ze die 2 door een weektocht te boeken op de Double Twenty. Geen idee hoe het varen op zee zou bevallen.

Het bleek in meerdere opzichten een goede match. Sindsdien zijn ze samen, deed ze achter de schermen veel voor Tri-Cat en was ze steeds vaker aan boord te zien.

Ze steekt graag de handen uit de mouwen en wil alles weten (soms tot ergernis van Paul ;-)). In de Double Twenty heeft ze veel meegewerkt met de verbeteringen aan het interieur.

Ook bij de bouw van de nieuwe boot is ze betrokken en regelmatig te zien. Daarmee heeft ze gelijk goed zicht op alle ins en outs en kent ze de boot straks op haar duimpje.

Oh ja, veel van de vragen die ze stelt en antwoorden die ze krijgt lees je terug op de site.

Veel leesplezier en tot aan boord!